Werkzaamheden
Er is kennis van de ondergrond nodig om toekomstige zettingen (grond wordt samengedrukt door een bepaalde belasting of druk), trillingen en overlast te voorkomen en duurzaam te bouwen. Het onderzoek is hoofdzakelijk op ProRail terrein. Een klein gedeelte van het onderzoek vindt plaats in de weilanden van particulieren. De werkzaamheden voor dit onderzoek bestaan uit het maken van sonderingen (bepalen van het draagvermogen van de grond), handboringen en meetwerkzaamheden. Het merendeel van het werk wordt overdag met de hand gedaan, maar voor een aantal werkzaamheden zijn machines nodig. Bijvoorbeeld een minirups (overdag) en een spoormachine (2 nachten).
Hinder
Tijdens de werkzaamheden kan de omgeving mogelijk enige hinder ondervinden van het geluid van de machines en de bouwverlichting. De machines veroorzaken tijdens sonderen geen trillingen en ook het geluidsniveau is niet hoger dan voorbijgaand verkeer.
Wat? | Wanneer? | Waar? |
Geotechnisch onderzoek langs het spoor | overdag 31 juli tot en met 10 augustus 2023 |
|
Sonderingen in hart spoor | ‘s nachts 30/31 augustus 4/5 september ’s Nachts wordt er maximaal 4 uur aaneengesloten gewerkt. | Doetinchem, ter hoogte van Alsemveld Wehl, ter hoogte van Groenestraat 23 |
Geotechnisch onderzoek langs het spoor
- +/- 1 dag omgeving Zevenaar
- +/- 7 dagen omgeving Didam
- +/- 3 dagen omgeving Wehl
- +/- 9 dagen omgeving Doetinchem
- +/- 3 weken in landelijk gebied tussen Didam en Doetinchem
Sonderingen in hart spoor
‘s nachts 30/31 augustus
4/5 september
’s Nachts wordt er maximaal 4 uur aaneengesloten gewerkt.
Doetinchem, ter hoogte van Alsemveld
Wehl, ter hoogte van Groenestraat 23